تبلیغات
چاپ گستر شرق،لیبل ، رول - مطالب بهمن 1394


لیبل ، رول
درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندها:

نویسندگان:

ابر برچسبها:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

مشخصات فنی لیبل

نوشته شده توسط:رول لیبل
دوشنبه 19 بهمن 1394-11:08 ق.ظ

لیبل و عبارت پشت چسبدار

roll

لیبل های پشت چسبدار  یا خود چسب ، از سه قسمت تشکیل شده است . ( رویه ، زیره ، چسب )
 
 Face material ( رویه ) :
 
رویه ها انواع مختلف دارد و نوع لیبل را با نام رویه آن می شناسند . در مجموع رویه های مورد استفاده در لیبل ها را به دو گروه کاغذی و فیلم می توان تقسیم بندی نمود که ضخامت آن ها متفاوت می باشد .
 
1)انواع کاغذ :
 
 کاغذ گلاسه : در داخل تولید می شود .
 
 کاغذ سوپر گلاس : از خارج تهیه می گردد . چاپ پذیری ( printaibility  ) نوع خارجی بالاتر می باشد .
 
  کاغذ متالایز نقره ای و طلائی : در داخل برای سفارشات خاص قابل تأمین است .
 
2) انواع فیلم :
 
فیلم ها مواد پلیمری هستند و در برابر آب مقاومت زیادی دارند و انعطاف پذیری ( flexibility ) بالائی دارند و در برابر انقباض و انبساط بستر ایستائی خود را حفظ می کنند .
 
 PE ( پلی اتیلن ) : در ایران نوع بسیار براق و سفید  یا سفید گچی آن مورد استفاده قرار می گیرد و نوع ترنسپارنت آن نیز قابل تهیه در داخل می باشد .این محصول ضد آب ، فوق العاده انعطاف پذیر است  .
 
 PP (پلی پروپلین ) صدفی : این محصول ضد آب و انعطاف پذیر ی خوبی دارد بیشترین نوع مورد استفاده ی آن ترنسپارنت و رنگ های صدفی و متالایز نقره ای آن می باشد که در داخل کشور قابل تهیه می باشد . .
 
 
 
 back paper  ( زیره )
 
عموماً از جنس کاغذ می باشد که به وسیله سلیکون پوشش داده می شود تا خاصیت رها کننده یافته و لذا لیبل به سادگی از آن جدا شود . به همین دلیل در ایران به کاغذ سیلیکون معروف است  به رنگ سفید و یا زرد با ضخامت 62 میکرون عرضه می شود و کیفیت آن در تولید بسیار موثر ولی در مصرف محصول تأثیر چندانی ندارد ....
منبع :

لیبل



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:دوشنبه 16 فروردین 1395 10:44 ق.ظ

تاریخچه چاپ

نوشته شده توسط:رول لیبل
دوشنبه 19 بهمن 1394-11:07 ق.ظ

تاریخچه چاپ

اختراع چاپ


به قرن ها پیش از گوتنبرگ، که نامش به عنوان مخترع چاپ در تـاریخ به ثبت رسیده بر می گردد. آشوریان هزاران سال پیش از میلاد برروی خشت هایی از گل رس مهر می زدند. استعمال حروف قابل انتقال نیز بین سال های 1051 و 1058 در چین آغاز شد.

مخترع آن فردی به نام پی شنگ بود و حروف نیز از جنس گل رس بود. حروف دستی و حروف قلعی که پس از آنها به کار آمد، هیچ یک رواجی نیافت، برعکس حروف چوبی متداول شد.در سال 1440، گوتنبرگ بدون اطلاع از کار چینی ها، حروف قابل انتقال را اختراع و برای هر کدام از حروف الفبا از یک حرف جدا استفاده کرد. حروف متحرک را چینی ها اختراع کردند، ولی گوتنبرگ که زرگر بود، آلیاژی برای ریخته گری حروف از سرب و آنتی مو آن ساخت و نسبت هر یک از این دو فلز را به طوری انتخاب کرد که حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مرکب چاپ هم فرمول مناسبی یافت و با رفع موانع و حل مشکلات چاپ را میسر کرد. 20 سال بعد از تلاش های گوتنبرگ در امر چاپ، این صنعت با استفاده از سطح های برجسته در ونیز، فلورانس، پاریس و لیون بسیار کم رواج پیدا کرد. ولی  دستگاه چاپ گوتنبرگ، به دلیل هزینه های بسیار بالا ، برای ثروتمندان قابل دسترسی بود و برای همین تا مدت ها استقبال چندانی از دستگاه چاپ او نشد.

300 سال بعد از اختراع دستگاه چاپ، یک نمایشنامه نویس آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر در سال 1796 میلادی چاپ سنگی یا لیتو گرافی را اختراع کرد. در این روش چاپی هر سنگی که متن یا تصویر روی آن حک می شد، برای چاپ تیراژ 750تا عملکرد مطلوب داشت و بعد از آن نقش بروی سطح چاپی چاپ نمی شد. در ایران برای نخستین بار چاپ سنگی را میرزا صالح شیرازی در تبریز به راه انداخت. میرزا صالح که از سوی دولت ایران برای فراگیری هنرهای جدید به اروپا فرستاده شد، در سال 1250 قمری در بازگشت به ایران یک دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد. چاپخانه سنگی اول در تهران و بعد در اصفهان و سپس سایر شهرهای ایران راه اندازی شد و بیش از 50 سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دوره قاجاریه، آنچه در ایران به چاپ می رسید، از چاپ سنگی استفاده می شد.

منبع : 

چاپ گستر شرق



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:دوشنبه 19 بهمن 1394 11:10 ق.ظ

مدیریت رنگ در چاپ افست

نوشته شده توسط:رول لیبل
دوشنبه 19 بهمن 1394-11:06 ق.ظ

مدیریت رنگ در چاپ افست

مدیریت رنگ در چاپ افست، رول

مدیریت رنگ در چاپ افستبه دست آوردن رنگ های مطلوب و مورد تأیید مشتری و یا مطابق ارژینال در کار چاپی، همیشه یکی از چالش های اساسیبه دست آوردن رنگ های مطلوب و مورد تأیید مشتری و یا مطابق ارژینال در کار چاپی، همیشه یکی از چالش های اساسی در صنعت چاپ بوده است.این مسأله به خاطر عوامل فراوانی که در آن مؤثر هستند، از پیچیدگی خاصی برخوردار است. ولی دانشی در این زمینه شکل گرفته که به مدیریت رنگ موسوم است.مدیریت رنگ، همه عوامل و مراحل مؤثر در شکل گیری رنگ در چاپ را از مرحله قبل از چاپ تا پس از آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.مدیریت رنگ؛ مدیریت کیفیتمدیریت رنگ بخشی از یک سیستم کنترل کیفیت جامع است و به مسیری که رنگ از مرحله طراحی تا چاپ پشت سر می گذارد، مربوط میشود: کارآیی اندازه ها با استفاده از سیستم های گردش کار پیش از چاپ دیجیتال، شبکه سازی و تنظیمات ماشین چاپ با پشتیبانی نرم افزار، افزایش پیدا می کند. گردش کار رنگ شامل این مراحل می شود:- تنظیم ماشین چاپ- تعیین استانداردهای رنگ و مقادیر آن- انتخاب لاستیک سیلندر مناسب و مرکب- ایجاد شرایط استاندارد برای تولید چاپ- کنترل کیفیت از طریق اندازه گیری و نظارت در طول فرآیند چاپ- تولید فیلم یا پلیت و ارزیابی کیفیت آن ها- کالیبره کردن دستگاه کامپیوتر به پلیت  و اسکنرهای پلیت 3 CIP - هماهنگ کردن داده های- تهیه پروف (نمونه گیری یا مشاهده آخرین وضعیت کار در هر مرحله)- ارزیابی کیفیت پروف ها (کنسرسیوم بین المللی رنگ)که به اصلاح اثر انگشت یا ICC  برای ساخت پروفایل های استاندارد(Test charts) - چاپ جداول ویژه ماشین چاپ نامیده میشود.Finger Prints )برای استاندارد چاپی ویژه هر کار ICC- ساخت پروفایل خروجی (فایل های برای هریک از تجهیزات از جمله مونیتور، اسکنر، پروفر و غیره ICC - ساخت پروفایل- ضمیمه کردن و فعال کردن تنظیمات مدیریت رنگ در تولیدات نرم افزاریبه فرآیندها فکر کنید.در بحث مدیریت رنگ آن چه اهیمت دارد این است که کلیه مراحل کار به عنوان فرآیندهای جداگانه (از جمله کامپیوتر به پلیت )به حساب بیایند زیرا هر کدم تابع نوساناتی هستند که تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله عملکرد لیزر، دولوپر، پلیت یا فیلم قراردارند.

منبع : 

رول



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:دوشنبه 16 فروردین 1395 10:43 ق.ظ